sobota 7. ledna 2012

Slunné San Francisko

Na první týden v novém roce jsme si naplánovaly výlet do San Franciska ve slunné Kalifornii.
Na cestu jsme se vydaly v ponělí večer. O půl sedmé jsme odjely autobusem z Vancouveru do Seattlu v USA. Bylo to moje první setkání s americkými celníky. Byla jsem trochu nervozní, aby mě tam pustili, ale prošla jsem v pohodě. Dokonce i přes kontrolu zavazadel a se mnou i namazaný tousťák, jablko a sušenky. A to i přes to, že se jídlo převážet nesmí :) Romča už takové štěstí neměla a přišli jí na banán. Dostala napomenutí a příště by to bylo už na pokutu. Amíci jsou drsní :)
Po několika hodinách čekání v Seattlu na letišti, jsme se konečně vznesli a po hodině a půl letu jsme přistáli v San Francisku. Bylo osm hodin ráno a všude mlha (hustá tak, že by se dala krájet ) :) Soudruzi z wetter24.de předpovídali na oba dva dny slunečno a patnáct stupňů, ale město je častou mlhou proslulé, takže jsme napjatě čekaly jak to dopadne. Naštěstí to dopadlo v náš prospěch a v poledne se mlha rozpustila. Pak už jsme nezažily nic jiného než azuro.
První cesta po přistání vedla k mostu Golden Gate Bridge, nejznámější dominantě města. Bohužel kvůli mlze nebyl vidět. Nejmenovat se tak autobusová zastávka, člověk by ani nevěděl, že tam je :) Tak jsme se otočily a vyrazily k nejklikatější ulici Lombard Street. Během toho se mlha rozpustila a my se vrátily k mostu. Tentokrát už tam byl a byl úžasný. Mlha kolem něho sice byla pořád, ale to vůbec nevadilo. Naopak, dodávala tomu atmosféru. Neustálé jsme se zastavovaly a fotily, takže přejití tam a zpátky nám zabralo pomalu celé odpoledne :) Před setměním jsme se ubytovaly v hotelu a šly se ještě podívat na noční město, konkrétně přístaviště Fishermans Wharf.
No, není krásný :)
 Druhý den nás čekala plavba na Alcatraz, bývalé nejstřeženější vězení (kde si pobyl přes čtyři roky i známý Al Capone), dnes historická památka a turistická atrakce. Prohlédly jsme si např. cely, jídelnu, maják, vězeňskou zahradu, hřiště a administrativní budovu. Zpět ve městě jsme zamířily k viktoriánským domkům. Popovezly jsme se historickou tramvají Cable Car, která je tažená lanem a projíždí strmými ulicemi San Franciska, tzn. nahoru a dolů, nahoru a dolů :) Domky jsme nemohly najít a jak jsme se tak rozhlížely oslovil nás kolemdoucí občan venčící psa, že musíme být jistě turisti, když se tak rozhlížíme :) Ptal se odkud jsme, a když se dozvěděl, že z ČR, tak se začal rozplývat nad krásou Prahy. To potěší :) Pak jsme se vrátily zpět do centra na náměstí Union Square, kde jsme viděly ještě vánoční výzdobu. Rozsvícené palmy, pod nimi rozkvetlé bramboříky (protože přes den mají tak cca šestnáct stupňů) a uprostřed náměstí kluziště. Zajímavá kombinace:)
Na zpátečním letu to s námi trochu házelo, ale jinak ok. V Seattlu jsme zase musely čekat  na autobus. Po předchozích zkušenostech s hraniční kontrolou jsme všechny zásoby snědly ještě před hranicemi. A oni nám tentokrát zavazadla vůbec nekontrolovali. Kanaďani tak drsní zřejmě nejsou :)
Na druhý den našeho výletu připadly i moje narozeniny. Bezesporu to byl nejhezčí dárek, který jsem si kdy dala za celých svých třicet let :))